Ανανέωση Στην Παιδεια.
Ανανέωση Στην Παιδεια.
Μηνύματα εκτός θεματικής κατηγορίας, μπάζα και σαβούρες.

Postby Link-gr » Wed Feb 04, 2009 2:26 am

Πέρα απο τα όσα αρνητικά έχουν οι Πανελλήνιες έχουν ένα θετικό που δεν βρίσκεται εύκολα στην Ελληνική πραγματικότητα.Είναι ΑΔΙΑΒΛΗΤΕΣ και αξιοκρατικές.
Αυτό σημαίνει πως οτι γράφει ο καθένας παίρνει(κατά 99,9%) και επομένως περνά με βάση τον βαθμό του.
Συμφωνώ να γίνονται οι εξετάσεις απο τα Πανεπιστήμια.Ετσι θα μπορούν να παίρνουν φοιτητές με τα δικά τους κριτήρια.Επίσης ίσως αποκτήσει κάποια χρησιμότητα το δημόσιο Λύκειο.
Αυτό ομως εαν καταφέρουν να εξεσφαλίσουν την αξιοκρατία αντίστοιχη των Πανελληνίων.Αλλίως ας μην τις πειράξουν.
Επίσης ας μην γελιόμαστε, το μέτρο αυτό δεν θα μειώσει το κόστος των φροντιστηρίων.Ιδιος αριθμός υποψηφίων θα περνάει και πάλι.

Ολες οι αλλαγές όμως πρέπει να γίνουν με βάση το τι χρειάζεται να γίνει και όχι επειδή η ΝΔ είναι 4,5 μονάδες πίσω στα γκάλοπ ή επειδή ο Γιωργάκης(οταν βγεί) θα θέλει να δείξει απλά έργο.

Συμφωνώ με τον Geohack επίσης.Δεν γίνεται να περιμένουμε αλλαγές εκ βάθρων και να αδιαφορούμε για τις μικρές.Πρέπει να βελτιώνουμε αυτό που έχουμε κάθε φορά στα χέρια μας και όχι να  το πετάμε για ένα νέο.
Αυτή είναι η πολιτική που ακολουθούν οι κυβερνήσεις μας με τα νομοσχέδια.Βλέπουμε βελτίωση κάθε φορά που αντικαθίσταται ενα παλιό?

User avatar
Link-gr
Above Average
 
Posts: 313
Joined: Thu Aug 31, 2006 6:46 pm
Location: Soul Society

Postby Stevetb2001 » Wed Feb 04, 2009 3:47 pm

Link-gr , Geohack .

Η αξιολόγηση των μαθητών απ'ευθείας απο το πανεπιστήμιο που θέλουν να φοιτήσουν ακούγεται ενδιαφέρουσα. Διότι θα εξετάζεται στα μαθήματα που πρέπει να γνωρίζει. 
Όμως , κάτι τέτοιο δεν μπορεί να είναι αξιοκρατικό και αδιάβλητο. Για παράδειγμα, στη Χ σχολή, αν δώσει εξετάσεις για να μπει ο Γιός/κόρη/ανιψιός/ο γιός του φίλου/.../ του Καθηγητή, υπάρχει περίπτωση να μην περάσει; Οχι. Ακόμα και να αποκρύβονται τα ονόματα, όπως γίνεται στις πανελλήνιες, πάλι παραμένει διαβλητό.

Όσο για την ιδέα να μετράνε όλες οι τάξεις του Λυκείο, αμέσως προκαλεί ανισότητα. Γιατί στο Χ σχολείο ο καθηγητής [μάθηματος] βαθμολογεί αυστηρά, ενώ στο άλλο είναι επιεικής. Επίσης, γιατί να αποτελέσει κριτήριο αξιολόγησης, η επίδοση του μαθητή στην λογοτεχνία, την ιστορία και την οικιακή οικονομία όταν θέλει να γίνει μαθηματικός;

        Οι πανελλήνιες , πράγματι, είναι "απάνθρωπες". Αποτελούν ΕΝΑ κριτήριο, αλλά οχι ΤΟ κριτήριο για να περασει ο μαθητής στη ταδε σχολή. Επιπλέον, προφανώς και οι μαθητές βλέπουν το σχολείο σαν αγγαρεία και πηγαίνουν μονο για τις απουσίες.
        Ένας που δίνει πανελλήνιες, δεν τον ενδιαφέρει ούτε να μάθει,  ιστορία, ούτε  λογοτεχνία που διδάσκεται παράλληλα. Όχι γιατί δεν ενδιαφέρεται για την ιστορία του πολιτισμού, αλλά γιατι το σύστημα είναι έτσι δομημένο που δεν τον αφήνει να χάρει αυτά που διδάσκεται. Απο τις πρώτες τάξεις του σχολείου, ο μαθητής χώνεται στην έννοια του βαθμού, ακόμα και απο τους ίδιους τους δασκάλους, με αποτέλεσμα αυτός να είναι το βασικό κίνητρο του μαθητή να διαβάσει και όχι να γνωρίσει τη μαγεία του κάθε μαθήματος.

Τέλος σίγουρα, δεν θέλουν να κλείσουν τα φροντιστήρια για ευνόητους λόγους. Ούτε τους ενδιαφέρει πόσα έχει ξοδέψει μια οικογένεια τόσα χρόνια στα φροντιστήρια εξαιτίας της ανεπάρκειας του σχολείου.
Stevetb2001
Competent
 
Posts: 986
Joined: Wed Jun 15, 2005 8:02 pm
Location: Greece

Postby geohack » Wed Feb 04, 2009 5:07 pm

Χαιρετώ και πάλι !

Συμφωνώ απόλυτα με ό,τι είπε ο Steve. Πιστεύω ότι η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι ακριβώς να σκεφτούμε όπως προείπα: έχουμε μια βάση και την εξελίσσουμε. Η βάση λοιπόν (οι Πανελλήνιες), σαν σύστημα είναι αρκετά δίκαιο όντως. Υπό την έννοια ότι ο καθένας παίρνει ό,τι βαθμό πραγματικά του αξίζει. Το κακό κατ'εμέ αρχίζει όχι από το σύστημα των εξετάσεων, αλλά από το σύστημα εισαγωγής.

Τώρα, η κατάσταση είναι ελαφρώς "τυχαία". Βγαίνει ένας αριθμός (βαθμός πρόσβασης) και με βάση αυτόν οι μαθητές κατατάσσονται στις διάφορες σχολές που έχουν δηλώσει. Το κακό είναι ότι αυτός ο βαθμός, επ'ουδενί δεν αντικατοπτρίζει το πόσο καλός είναι στο αντικείμενο της σχολής ο φοιτητής, όπως επίσης ο μαθητής - κινούμενος μέσα στο τυχαίο χάος του συστήματος, δηλώνει 753 σχολές μπας και περάσει κάπου και να δικαιολογήσει την αναβολή του από το στρατό (άλλος καημός κι αυτός, αλλά δεν ανήκει εδώ η συζήτηση αυτή). Γι'αυτό, καλύτερο θα είναι να θεσπίζουν τα πανεπιστήμια τα μαθήματα που μετράνε γι'αυτούς. Έτσι, ο κάθε φοιτητής θα κάνει μια αίτηση στο πανεπιστήμιο με τους βαθμούς του, και θα βγαίνουν από εκεί βαθμοί πρόσβασης, με βάση μόνο τα μαθήματα που ενδιαφέρουν το πανεπιστήμιο. Έτσι, ο μαθητής θα έχει πάρει μια δίκαιη βαθμολογία από το σύστημα με τις Πανελλήνιες, και ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται θα αντικατοπτρίζει πιο πολύ τις ικανότητές του να γίνει φοιτητής του συγκεκριμένου πανεπιστημίου.

Αυτό υπό μια έννοια θα καταστρέφει λίγο και τα φροντιστήρια...Ένα φροντιστήριο σήμερα έχει πχ. πρόσβαση σε 20 τετράγωνα με μαθητές, έστω ότι είναι 100 αυτοί. Από αυτούς, οι 40 θα θέλουν Τεχνολογική κατεύθυνση, οι 35 θα θέλουν Θεωρητική και οι 25 θα θέλουν Θετική. Έτσι λοιπόν έχει το φροντιστήριο 3 κλάδους και τα παίρνει και από τους 100, γιατί για όλους σε έναν κλάδο μετράνε τα ίδια μαθήματα ανεξαιρέτως. Αντίθετα, αν έρθει η Σχολή ΜΗ/Υ του ΕΜΠ και πεί "για εμάς μετράνε αυτά τα 5 μαθήματα", έρθει η Σχολή Μηχανολόγων του ΤΕΙ Αθήνας και πεί "για εμάς μετράνε αυτά τα 5", ξαφνικά κατακερματίζεται τόσο η αγορά (γιατί καθένας θέλει να πάει αλλού στην τελική) που είτε θα φτιάχνεται ένα φροντιστήριο το οποίο θα "εξειδικεύτεται" σε μια σχολή (= λίγοι πελάτες, ελάχιστα κέρδη), είτε θα γιγαντωθεί το φροντιστήριο για να περιλαμβάνει όσο περισσότερες σχολές μπορεί, θα γίνει πανάκριβο και - κυρίως - χρονοβόρο γιατί θα γίνει ένα 2ο σχολείο ουσιαστικά.

Πάλι υπάρχουν σημεία στα οποία δεν είναι τέλειο κι αυτό το σύστημα, αλλά με διάλογο και ιδέες, και όχι με απόρριψη και απαξίωση τότε μπορεί να βελτιωθεί, να κλείσουν τρύπες κλπ. Ο Σωκράτης - που τόσο θαυμάζουν όλοι αλλά κανένας δεν ξέρει τι έκανε - έχει αναδείξει αυτόν τον τρόπο σκέψης πάνω από 20 αιώνες τώρα....Αλλά τι λέω, εδώ οι καραγκιόζηδες σκοτώνονται και απεργούν για να γίνει διάλογος, και μόλις ανακοινώνεται ο διάλογος αποχωρούν. Αυτή είναι η πιο μαύρη μορφή συνδικαλισμού, παρτακισμού και ανευθυνότητας που μπορεί να επιδείξει ένας κλάδος. ΣΣΜΤ. Και εμείς απορρίπτουμε απλώς και μόνο επειδή δεν λύνει το πρόβλημά μας άμεσα και με μαγικό τρόπο και χρειάζεται να σκεφτούμε για να το εξελίξουμε.

Σας κούρασα πάλι....

geohack39848,6350578704
User avatar
geohack
Dangerous
 
Posts: 2408
Joined: Mon Jul 11, 2005 7:03 pm
Location: Negative Zone

Postby kesnar » Wed Feb 04, 2009 5:09 pm

headless wrote: @kesnar:Αν βαριέσαι να διαβάσεις τί
γράφουν οι άλλοι,πές μας έναν καλό λόγο γιατί κάποιος να
διαβάσει αυτά που γράφεις εσύ.



Εχεις δικιο...καποια στιγμη θα κατσω και θα τα
διαβασω...
Oh, judge, your damn laws: the good people don't need them and the bad people don't follow them, so what good are they? - Ammon Hennacy

Flash Games Reviews(η κατι τετοιο τελος παντων...)
User avatar
kesnar
Deadly
 
Posts: 3089
Joined: Thu Jun 28, 2007 7:36 pm
Location: EARTH TWO

Postby Gothictianos » Wed Feb 04, 2009 5:37 pm

eidolon wrote:
Gothictianos wrote:Εγώ προσωπικά είμαι Β λυκείου φέτος κ θα προτιμούσα να επαναφέρουν τις πανελαδικές της δευτέρας κ να αυξήσουν τις ώρες κατεύθυνσης αν είναι δυνατόν δηλαδή να κάνουμε 2 ώρες μόνο άλγεβρα (όσον αφορά τη θετική κ τεχνολογική) όσες δλδ κανουμε κ θρησκευτικά άλλωστε όσοι ήσασταν ή είστε στην Β λυκείου σε τεχνολογική/θετική ξέρετε πως η άλγεβρα είναι πιο σημαντική κ απο τα μαθηματικά κατεύθυνσης κ θα μας χρειαστεί περισσότερο στην Γ

humpfh,και'γω β'λυκείου θεωρητική,εδώ έχουμε άγχος για πανελλήνιες,μου θες να επιστρέψουν ΚΑΙ για την δευτέρα τάξη


ναι αλλά αν πήγαινες φέτος κ έγραφες ενα 10 θα θα ταρακουνιόσουν κ του χρόνου θα διάβαζες περισσότερο άσε που παίρνεις κ μια γεύση για το πώς θα είναι του χρόνου

User avatar
Gothictianos
Dangerous
 
Posts: 1512
Joined: Sun Dec 30, 2007 7:01 pm
Location: Grand Line

Postby Stevetb2001 » Fri Feb 06, 2009 12:34 pm

Ένα ωραίο μπλόγκ, σχετικό με την αναμόρφωση στην παιδεία ειναι το :
http://greekuniversityreform.wordpress.com/

Για αυτά που λες Geohack έχεις δίκιο. Τότε φαντάζομαι οι περισσότεροι θα στραφούν στα ιδιαίτερα, αφού τα φροντιστήρια μπορεί να αγγίξουν τις τιμές τους.

Εκτός και αν η παιδεία αλλάξει τοοοσο πολύ που δεν χρειάζονται αυτα. Απίθανο όμως. Εξάλλου η Ελληνίδα μαμά δεν μπορεί να αφήσει το γιόκα και την κορούλα της χωρίς φροντηστίριο.
Stevetb2001
Competent
 
Posts: 986
Joined: Wed Jun 15, 2005 8:02 pm
Location: Greece

Postby Guderian » Sat Feb 07, 2009 12:40 am

Στην πλειοψηφία συμφωνώ με τον geohack, τα είπε καταπληκτικά καλά. Απλά θα προσθέσω μερικές παρατηρήσεις.
Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αυτό που λέει το όνομά του, ένα σύστημα. Κάποιοι προσαρμόζονται ευκολότερα στο σύστημα, κάποιοι δυσκολότερα. Και τα φροντιστήρια αυτό το ρόλο παίζουν, σε βοηθάνε να προσαρμοσθείς και να τα πας καλύτερα από ό,τι θα τα πήγαινες μόνος σου.  Όπως παρατηρήθηκε από πολλούς, το πολύ πολύ να συνδεθούν τα φροντιστήρια με τα πανεπιστήμια και να προσφέρουν γνώσεις κατευθυνόμενες σε συγκεκριμένες σχολές. Αλλά δεν θα έλεγα πως θα είναι μικρή η πελατεία, γιατί θα γιγαντωθούν ορισμένες σχολές και θα εξαφανιστούν άλλες λόγω της ζήτησης. Κι εξ'άλλου ο μόνος αξιοκρατικός τρόπος να μπεις σε μια σχολή είναι οι εξετάσεις, έχει σημασία αν είναι πανελλήνιες ή αν γίνονται από τα ιδρύματα; Για τους μαθητές και μελλοντικούς φοιτητές θα είναι το ίδιο πράγμα. Είμαι πεπεισμένος πως ΔΕΝ υπάρχει και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα που δεν θα έχει ανάγκη τα φροντιστήρια. Γιατί ο μαθητής πάντα θα χρειάζεται βοήθεια στις εξετάσεις από κάποιον πιο έμπειρο. Μιλήσαν για παιδιά καθηγητών και το αδιάβλητο των εξετάσεων. Μα μόνο τα παιδιά των καθηγητών είναι; Είμαι ο μόνος που πιστεύει πως με το νέο σύστημα η πλειοψηφία των καθηγητών και των διδακτορικών στα πανεπιστήμια θα στραφεί στα ιδιαίτερα, και οι μαθητές αυτών θα έχει ειδική μεταχείριση; Μη μιλήσω για συνεργασίες φροντιστηρίων με καθηγητές ή ακόμη και με σχολές. Ας μη γελιόμαστε λοιπόν. Η παιδεία τα τελευταία χρόνια όλο αλλάζει και όλο ίδια μένει.Guderian39850,9457407407
Guderian
Deadly
 
Posts: 3068
Joined: Wed Jun 15, 2005 4:28 pm
Location: Νομός Θεσσαλονίκης

Previous

Return to Off Topic

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Η συντακτική ομάδα | Όροι Χρήσης | Διαφήμιση & επικοινωνία