Steam on linux, finally!
Steam on linux, finally!
Προβληματισμοί και σχόλια για χρήστες Linux, MacOSX, κτλ.

Postby nitro912gr » Wed Apr 25, 2012 11:38 pm

http://www.engadget.com/2012/04/25/steam-for-linux/ !!!!!

Μακάρι θεέ μου να δούμε λίγη αγάπη στο Linux, ελπίζω κάποτε να δω την σουίτα της adobe να ξεγράψω τα windows για πάντα.
User avatar
nitro912gr
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 15034
Joined: Tue Jan 03, 2006 12:45 am
Location: Athens, Aigio

Postby Admiral » Thu Apr 26, 2012 12:45 am

Ένα-ένα τα κομμάτια του Steambox μπαίνουν στη θέση τους. Συζητούσαμε και παλιότερα οτι ο Gabe Newell δεν έβλεπε με καθόλου καλό μάτι την προσπάθεια της Microsoft να "κλειδώσει" τα Windows (μέσω του Windows Store των Win 8) και να περιθωριοποιήσει το Steam. Το έχει αναφέρει σε όλες τις πρόσφατες συνεντεύξεις του. Πλέον ετοιμάζεται φανερά να αντεπιτεθεί.

Αν κάποιος μπορεί να σπάσει το μονοπώλιο των Windows στα PC games, αυτή είναι σίγουρα η Valve. Εξυπακούεται οτι (ότ)αν το καταφέρει, θα ρίξω ένα format στα Windows και θα φύγω τρέχοντας για το Linux. Είμαι σίγουρος οτι πολύς κόσμος περιμένει εναγωνίως να "επιβραβεύσει" την Microsoft για την αφοσίωσή της στο PC gaming (αποκλειστικότητες μόνο για το Xbox, καταστροφή καταξιωμένων PC developers, Games for Windows Live κλπ).
User avatar
Admiral
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 6468
Joined: Sun Jul 17, 2005 12:32 am
Location: X-COM base #1

Postby headless » Thu Apr 26, 2012 7:42 am

Ας κρατήσουμε μικρό καλάθι γιατί κάτι τέτοια τα ακούμε ήδη αρκετό καιρό.
Εξάλλου το linux steam και οι δυσκολίες στο να υλοποιηθεί δεν είναι εύκολη υπόθεση, αναλογικά βέβαια πάντα με το μερίδιο της αγοράς στο οποίο στοχεύει.
Και μιλώντας για δυσκολίες αναφέρομαι κυρίως στο πρακτικό κομμάτι.Σε κάθε windows installation τα core components που χρειάζεται ένα game είναι ίδια (direct x, NET framework etc)
Στο linux οικοσύστημα δεν ισχύει αυτό και στην πράξη 2 μηχανήματα μπορεί να τρέχουν τον ίδιο πυρήνα αλλά να μην έχουν ούτε μια library κοινή.
Στην πράξη ο κόσμος χρησιμοποιεί τόσα διαφορετικά γραφικά περιβάλλοντα,compositing managers,οδηγούς γραφικών,audio frameworks που είναι αδύνατον να υποστηριχτούν όλα.
Θέλω να δώ λοιπόν πώς θα το υλοποιήσει όλο αυτό η Valve.
Θα δίνει έτοιμα .deb για τις 2 latest ubuntu versions και να πάνε στο διάολο όλοι οι υπόλοιποι;
Θα δίνει έτοιμα precompiled binaries κι άμα τρέχουν έτρεξαν; (σας εγγυώμαι οτι σε πολλούς δεν θα τρέχουν ή θα απαιτούν κάποιο tweaking)

Και στο κάτω-κάτω αν θέλετε να το πάμε ακόμα πιο μακριά,η διείσδυση στην αγορά του desktop μέσω παιχνιδιών και το είδος χρηστών που θα φέρει αυτή στο linux,λυπάμαι αλλα μου είναι εντελώς αδιάφορη.
Προτιμώ το είδος χρηστών που έχουμε τώρα,σαφώς λιγότερους αλλά με διάθεση για προσφορά παρά την μάζα που θα φέρει μαζί της από τα windows εκτός από τα παιχνίδια και τις κακές συνήθειες στις οποίες έχει μάθει.
Image
User avatar
headless
Deadly
 
Posts: 4521
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:08 am
Location: Savage Land

Postby Tenekes » Thu Apr 26, 2012 9:24 am

Image
Με τα ματάκια σου με καίς,γιατί είμαι ντενεκές
(δικό μου)
User avatar
Tenekes
Above Average
 
Posts: 272
Joined: Sat Dec 10, 2011 11:37 am
Location: Ντενεκεδούπολη

Postby nitro912gr » Thu Apr 26, 2012 11:58 am

headless wrote:Και στο κάτω-κάτω αν θέλετε να το πάμε ακόμα πιο μακριά,η διείσδυση στην αγορά του desktop μέσω παιχνιδιών και το είδος χρηστών που θα φέρει αυτή στο linux,λυπάμαι αλλα μου είναι εντελώς αδιάφορη.
Προτιμώ το είδος χρηστών που έχουμε τώρα,σαφώς λιγότερους αλλά με διάθεση για προσφορά παρά την μάζα που θα φέρει μαζί της από τα windows εκτός από τα παιχνίδια και τις κακές συνήθειες στις οποίες έχει μάθει.


Εγώ ένα γενικότερο ελιτισμό παρατηρώ παρά διάθεση για προσφορά, αλλά τέλος πάντων. Θα γίνω ο κακός της υπόθεσης αν πλατιάσω και άλλο.
User avatar
nitro912gr
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 15034
Joined: Tue Jan 03, 2006 12:45 am
Location: Athens, Aigio

Postby Admiral » Thu Apr 26, 2012 6:14 pm

Έχω πολλές απορίες για το θέμα του Steam στο Linux, μια και βλέπω οτι υπάρχουν αρκετοί που ασχολούνται ίσως θα μπορέσετε να μου τις λύσετε, αν έχετε φυσικά το χρόνο και τη διάθεση.

1) Είναι εύκολο για κάποιον να δημιουργήσει δική του διανομή; Π.χ. αν η Valve ηθελε να δημιουργήσει δική της έκδοση Linux για χρήση στο φημολογούμενο Steambox, θα μπορούσε να το κάνει σε ένα λογικό χρονικό διάστημα;

2) Τι παίζει με τη συμβατότητα μεταξύ των διανομών;

3) Υπάρχει έστω και θεωρητική πιθανότητα να γίνει μεταφορά παιχνιδιών για Windows σε Linux; Για παράδειγμα (μην με κράξετε αν πω καμιά βλακεία, δεν ξέρω ΤΙΠΟΤΑ για το Linux) θα μπορούσε η Valve Να δημιουργήσει κάποιο πρόγραμμα που να κάνει τη μετατροπή ή τουλάχιστον να τη διευκολύνει;

4) Το Wine πώς λειτουργεί; Είναι emulator;
User avatar
Admiral
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 6468
Joined: Sun Jul 17, 2005 12:32 am
Location: X-COM base #1

Postby Foucault » Thu Apr 26, 2012 7:10 pm

Admiral wrote:1) Είναι εύκολο για κάποιον να δημιουργήσει δική του διανομή; Π.χ. αν η Valve ηθελε να δημιουργήσει δική της έκδοση Linux για χρήση στο φημολογούμενο Steambox, θα μπορούσε να το κάνει σε ένα λογικό χρονικό διάστημα;


Για μια εταιρεία της έκτασης της Valve είναι σχετικά απλή δουλειά

Admiral wrote:2) Τι παίζει με τη συμβατότητα μεταξύ των διανομών;


Ουσιαστικά δεν υπάρχει θέμα "συμβατότητας" μεταξύ διανομών. Αν ένα εκτελέσιμο τρέχει σε Fedora θα τρέχει και σε Ubuntu εφόσον οι σχετικές βιβλιοθήκες είναι εγκατεστημένες. Όλα linux εκτελέσιμα είναι. Προβλήματα προκύπτουν

α) από το είδος των πακέτων που χρησιμοποιεί η εκάστοτε διανομή. Πχ πακέτα για ubuntu δν εγκαθίστανται (well, δεν είναι straightforward δηλαδή) σε fedora λόγω των διαφορετικών μορφών πακέτων που χρησιμοποιούν.

β) από την οργάνωση της εκάστοτε διανομής. Το γεγονός ότι είναι "όλα linux" δεν σημαίνει ότι η εσωτερική οργάνωση μιας διανομής θα είναι ίδια με της παραδίπλα, αν και αυτό στις μέρες μας δεν πρέπει να είναι πολύ σημαντικό πρόβλημα.

γ) Από τις διαφορές ανάμεσα στις βιβλιοθήκες που τρέχει η εκάστοτε διανομή. Η Α διανομή μπορεί να έχει την "0.9.22" έκδοση μιας βιβλιοθήκης, κάποια άλλη την "0.8.77" και αν ένα πρόγραμμα τρέχει στην πρώτη μπορεί να μην τρέχει στη δεύτερη κοκ. Αυτό που έχω δει να κάνουν οι εταιρείες με εμπορικό (closed source) software για linux είναι να πακετάρουν όλες τις απαραίτητες βιβλιοθήκες μαζί με το εκτελέσιμο (τουλάχιστον τις πιο "εξωτικές").

Admiral wrote:3) Υπάρχει έστω και θεωρητική πιθανότητα να γίνει μεταφορά παιχνιδιών για Windows σε Linux; Για παράδειγμα (μην με κράξετε αν πω καμιά βλακεία, δεν ξέρω ΤΙΠΟΤΑ για το Linux) θα μπορούσε η Valve Να δημιουργήσει κάποιο πρόγραμμα που να κάνει τη μετατροπή ή τουλάχιστον να τη διευκολύνει;


Αυτό είναι καθαρά προγραμματιστικό θέμα. Αν τα σχετικά components του παιχνιδιού υπάρχουν σε εκδόσεις για linux τότε ίσως και να είναι εύκολη η δουλειά. Εδώ κυρίως κολλάει στο θέμα της game engine. Οι πιο πολλές game engines atm πατάνε επάνω στο DirectX το οποίο δεν υπάρχει για linux (ως τεχνολογία της Microsoft). Αν μια engine έχει έκδοση για linux (αν υποστηρίζει δηλαδή OpenGL) τα πράγματα απλοποιούνται. Ακόμα και να μην έχει υπάρχουν τρόποι να γίνει ικανοποιητικά το port αλλά είναι σαφέστατα πιο δύσκολο. Για παράδειγμα το πρώτο Neverwinter Nights χρησιμοποιούσε το SDL ως ενδιάμεσο βήμα ανάμεσα στο παιχνίδι και το OS. Βέβαια το NWN ήταν OpenGL based και τα πράγματα ήταν πιο απλά.

Admiral wrote:4) Το Wine πώς λειτουργεί; Είναι emulator;


Το Wine δεν είναι emulator αλλά compatibility layer ανάμεσα στα APIs των Windows και τα APIs του linux. Οι προγραμματιστές έκαναν re-implementation πολλών DLL των windows ώστε αυτά μέσω του ίδιου του Wine να μεταφράζουν τις κλήσεις στο API των windows σε κατάλληλες κλήσεις συστήματος για το linux. Ίσως να μην τα λέω τελείως σωστά σε αυτό το κομμάτι, αλλά είναι κάτι παραπάνω από απλά ένας emulator.
User avatar
Foucault
Dangerous
 
Posts: 1255
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:42 pm
Location: Αθήνα

Postby kesnar » Thu Apr 26, 2012 8:37 pm

headless wrote:Και στο κάτω-κάτω αν θέλετε να το πάμε ακόμα πιο μακριά,η διείσδυση στην αγορά του desktop μέσω παιχνιδιών και το είδος χρηστών που θα φέρει αυτή στο linux,λυπάμαι αλλα μου είναι εντελώς αδιάφορη.
Προτιμώ το είδος χρηστών που έχουμε τώρα,σαφώς λιγότερους αλλά με διάθεση για προσφορά παρά την μάζα που θα φέρει μαζί της από τα windows εκτός από τα παιχνίδια και τις κακές συνήθειες στις οποίες έχει μάθει.


Σκεψου ομως οτι ηδη εχει γινει ενα ανοιγμα στους "απλους χρηστες" που τους ενδιαφερει ας πουμε μονο να μπαινουν στο ιντερνετ και να βλεπουν ταινιες και οι οποιοι μπορει ποτε να μην αγγιξουν την φιλοσοφια και την δομη του λινουξ, δεν τους ενδιαφερει κιολας...
Δεν βλεπω κατι κακο(*) στο να ενσωματωθει και το gaming στο λινουξ...ναι θα φερει χρηστες μακρια απο την φιλοσοφια του, αλλα αυτοι:1) αν ενδιαφερονται να μαθουν το πιθανοτερο ειναι οτι θα μπουν στην φιλοσοφια του και 2) αν δεν ενδιαφερονται δεν θα το πειραξουν....

(*Το μονο κακο που μπορω να δω βασικα ειναι κατι που σκεφτομουν τις προαλλες...οτι αν μπει για τα καλα στο λινουξ το industry gaming θα πεσει κατα πααααρα πολυ το open-source/free software gaming...και ισως ετσι χαθουν διαφορα πιθανα διαμαντια...)
Oh, judge, your damn laws: the good people don't need them and the bad people don't follow them, so what good are they? - Ammon Hennacy

Flash Games Reviews(η κατι τετοιο τελος παντων...)
User avatar
kesnar
Deadly
 
Posts: 3089
Joined: Thu Jun 28, 2007 7:36 pm
Location: EARTH TWO

Postby headless » Thu Apr 26, 2012 11:22 pm

To τεχνικό θέμα το εξήγησε ήδη καλά ο Foucault.
Να προσθέσω μόνο οτι δεν μιλάμε για κάποια λύση μέσω wine,αλλά για native linux steam client και port της μηχανής της valve.
To προγραμματιστικό θέμα της μετατροπής ενός τίτλου είναι ασφαλώς σύνθετο και απαιτεί αρκετά "dirty hacks"
Well,στην περίπτωση της valve ίσως όχι τόσο dirty μια που όντας «από μέσα» δεν έχουν την ανάγκη για reverse engineering και ψάξιμο στα τυφλά.
Ο πιο γνωστός για την δουλειά του στον συγκεκριμένο τομέα είναι ο Ryan Gordon κατα κόσμον icculus.
Χάρη στις δικές του προσπάθειες είδαμε linux ports παλιότερω τίτλων όπως Prey,Postal,UT 2004 αλλά και πιό προσφατων όπως Super Meat Boy,Shank,Braid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryan_C._Gordon

Γιατί όμως το νέο για Linux Steam client δεν είναι μόνο sunshine and ponies;
Να σας πώ γιατί.Γιατί το να χρησιμοποιείς κλειστού κώδικα εφαρμογές ακυρώνει την ίδια την φιλοσοφία του.
Ας αφήσουμε το παραμύθι για τους «χρήστες που θέλουν να κάνουν απλά την δουλειά τους» Την δουλειά σου την κάνεις εξίσου καλά (και καλύτερα ακόμα) και με windows.
Και η χαρά του να έχουμε δικό μας client σημερα μπορεί να γίνει αύριο vendor lock όταν η Valve αρχίσει να προωθεί all-in-one steam verified μηχανήματα (κονσόλες; pc; πείτε το όπως θέλετε,δεν έχει διαφορά εξάλλου) που θα τρέχουν μια Valve OS διανομή.

"But...but...o Gabe είναι cool τυπάκι και καθαρόαιμο geek Ποτέ δεν θα έκανε κάτι τέτοιο, ο Gabe αγαπάει το Linux."
Ok.Αν λοιπόν φτάσουμε στο σημείο να υπάρξει linux Steam client,ας ανοίξει τον κώδικα η Valve και ας τον κάνει διαθέσιμο,όπως έκανε το Desura.
https://github.com/lodle/Desurium
Aλλά όπως είπα αυτά είναι ακόμα πολύ θεωρητικά,ας φτάσουμε εκεί και το ξανασυζητάμε.
Image
User avatar
headless
Deadly
 
Posts: 4521
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:08 am
Location: Savage Land

Postby BadSector » Fri Apr 27, 2012 3:43 am

Με σειρά εμφάνισης... :-P

headless wrote:Στο linux οικοσύστημα δεν ισχύει αυτό και στην πράξη 2 μηχανήματα μπορεί να τρέχουν τον ίδιο πυρήνα αλλά να μην έχουν ούτε μια library κοινή. Στην πράξη ο κόσμος χρησιμοποιεί τόσα διαφορετικά γραφικά περιβάλλοντα,compositing managers,οδηγούς γραφικών,audio frameworks που είναι αδύνατον να υποστηριχτούν όλα.


Γι'αυτό υπάρχουν τα APIs: το ίδιο xlib API χρησιμοποιεί ο KWin με τον ratpoison, το ίδιο API προσφέρει ο nvidia driver με τον amd και τον intel driver, κλπ. Τo modularity ήταν βασικό στοιχείο στο σχεδιασμό των X Windows. To audio είναι λίγο θέμα, αλλά γενικά τα περισσότερα προγράμματα νομίζω δουλεύουν με το alsa API πλέον.

Όσο αφορά τις βιβλιοθήκες, υπάρχει το Linux Standards Base που ορίζει διάφορα profiles για διανομές Linux. Το profile για desktop oriented διανομές ορίζει πως θα πρέπει να υπάρχουν X11, Xt, Freetype, OpenGL, libpng, libjpeg, fontconfig, Xft, GTK+ 2.x, Qt, ALSA, κλπ. Το spec φτάνει μέχρι και στο πως θα είναι το memory layout για το binary interface των εν λόγω βιβλιοθηκών. Όλες οι μεγάλες διανομές το ακολουθούν (όσο το δυνατόν γίνεται, μια και το LSB είναι "σχετικά" πρόσφατο).

headless wrote:Θέλω να δώ λοιπόν πώς θα το υλοποιήσει όλο αυτό η Valve. Θα δίνει έτοιμα .deb για τις 2 latest ubuntu versions και να πάνε στο διάολο όλοι οι υπόλοιποι; Θα δίνει έτοιμα precompiled binaries κι άμα τρέχουν έτρεξαν; (σας εγγυώμαι οτι σε πολλούς δεν θα τρέχουν ή θα απαιτούν κάποιο tweaking)


Αν κρίνω το πως έχει υλοποιηθεί σε άλλα συστήματα, υποθέτω το Steam θα εγκαθιστάται περίπου όπως και το dropbox: .deb και .rpm για τις γνωστές διανομές που θα έχουν σαν dependencies κάποια βασικά πράγματα (GTK, Qt, κλπ) και .tar.gz για τους άλλους. Τα πακέτα θα περιέχουν μόνο τον updater ο οποίος θα κατεβάζει το υπόλοιπο Steam.

Τα παιχνίδια αυτά καθ'αυτά, θα κατεβαίνουν σαν binaries και πιθανότατα θα περιέχουν τις βιβλιοθήκες που χρησιμοποιούν, όπως κάνουν και εκτός Steam οι developers. Βασικά δεν περιμένω να αναλάβει καν η Valve το πακετάρισμα των παιχνιδιών, όπως άλλωστε κάνει και στις άλλες πλατφόρμες. Τα προβλήματα θα αντιμετωπίζονται από τους ίδιους τους developers, όπως πάλι και εκτός Steam με την διαφορά πως το update θα το κάνει το Steam αντί να πηγαίνει ο καθένας να το κατεβάζει μόνος του.

Βασικά δεν βλέπω πως κάτι τέτοιο θα είναι πρόβλημα για την Valve από την στιγμή που το έχει υλοποιήσει το Desura. Όσο να'ναι περισσότερα resources για να ρίξει στα προβλήματα έχει η Valve παρά οι τύποι από το moddb.

Admiral wrote:1) Είναι εύκολο για κάποιον να δημιουργήσει δική του διανομή; Π.χ. αν η Valve ηθελε να δημιουργήσει δική της έκδοση Linux για χρήση στο φημολογούμενο Steambox, θα μπορούσε να το κάνει σε ένα λογικό χρονικό διάστημα;


Ναι, άνετα. Οι διανομές είναι ακριβώς αυτό: έτοιμα προγράμματα πακεταρισμένα μαζί. Ακόμα και χρήστες που έχουν μια ιδέα παραπάνω (ή θέλουν να αποκτήσουν μια ιδέα παραπάνω) μπορούν να το κάνουν.

Admiral wrote:2) Τι παίζει με τη συμβατότητα μεταξύ των διανομών;


Υπάρχει το Linux Standards Base το οποίο ορίζει κάποια standard τα οποία θα πρέπει να ακολουθούν οι διανομές για συμβατότητα μεταξύ τους. Προφανώς δεν κάθεται κανένας με το μαχαίρι στο λαιμό να εξαναγκάσει τις διανομές και η συμβατότητα είναι εθελοντική, αλλά ως τώρα οι μεγαλύτερες διανομές προσπαθούν να το ακολουθούν αφού για πολλά χρόνια μόνο πρόβλημα ήταν οι διάφορες ασυμβατότητες.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι βιβλιοθήκες που θα λείπουν, αλλά αυτο είτε θα το αναλάβει το Steam εγκαθιστώντας τις απαραίτητες βιβλιοθήκες πριν το launch του παιχνιδιού (αλα DirectX installation step στα Windows), είτε θα τις πακετάρει το παιχνίδι μαζί.

Admiral wrote:3) Υπάρχει έστω και θεωρητική πιθανότητα να γίνει μεταφορά παιχνιδιών για Windows σε Linux; Για παράδειγμα (μην με κράξετε αν πω καμιά βλακεία, δεν ξέρω ΤΙΠΟΤΑ για το Linux) θα μπορούσε η Valve Να δημιουργήσει κάποιο πρόγραμμα που να κάνει τη μετατροπή ή τουλάχιστον να τη διευκολύνει;


Μόνο αν υπάρχει ο κώδικας και αμφιβάλλω αν θα δουλέψει η Valve σε αυτό. Το πιο πιθανό είναι να γίνει όπως στο Mac version του Steam: οι developers θα πρέπει να φροντίσουν αυτοί για την Linux έκδοση.

Admiral wrote:4) Το Wine πώς λειτουργεί; Είναι emulator;


Το Wine δουλεύει φορτώνοντας .exe αρχεία σαν να τα φόρτωνε το λειτουργικό σύστημα (βασικά νομίζω μπορεί να ρυθμιστεί το Linux ώστε να τρέχει .exe κατευθείαν χρησιμοποιώντας το wine χωρίς να χρειάζεται να βαλει κάποιος το wine με το χέρι, αν και ελάχιστες χρήσεις βλέπω για κάτι τέτοιο). Επίσης ξανα-υλοποιεί τα APIs των Windows και του DirectX, αν και προφανώς επειδή είναι κινούμενος στόχος και τα δύο η συμβατότητα δεν είναι πάντα η καλύτερη. Λόγω αυτού, δεν νομίζω πως θα το χρησιμοποιήσει η Valve εκτός κι αν προσλάβει προγραμματιστές να δουλεύουν fulltime στο Wine ώστε να το φέρουν στο ίδιο επίπεδo με τα Windows. Αυτό το βρίσκω λίγο απίθανο πάντως.

Foucault wrote:Οι πιο πολλές game engines atm πατάνε επάνω στο DirectX το οποίο δεν υπάρχει για linux (ως τεχνολογία της Microsoft).


Απ'όσο γνωρίζω τα DirectX 10 και 11 υλοποιούνται από το Gallium3D σαν native APIs μαζί με το OpenGL. Ίσως να ήταν ένα incentive για nVidia και AMD να ακολουθήσουν το Gallium3D;

Βασικά αυτό θεωρώ ως από τα σημαντικότερα πράγματα που θα έχει η κίνηση της Valve: τον εξανθρωπισμό των driver από nVidia και -κυρίως- AMD :-P. Το είδαμε και στο Mac OS X, με το που βγήκε Steam για Mac, η Apple έφτιαξε τους drivers της. Βέβαια η Apple είχε να χάσει από την σύγκριση Windows vs Mac OS X στο ίδιο hardware κάτι που δεν ισχύει με το Linux, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πως μπορεί να αντιδράσουν οι GPU vendors.

headless wrote:Να σας πώ γιατί.Γιατί το να χρησιμοποιείς κλειστού κώδικα εφαρμογές ακυρώνει την ίδια την φιλοσοφία του.


Δεν υπάρχει φιλοσοφία στο Linux όμως, ο κάθε χρήστης έχει διαφορετικό λόγο που το χρησιμοποιεί (και αρκετός κόσμος το χρησιμοποιεί απλά γιατί του αρέσει, όχι γιατί ακολουθεί κάποια φιλοσοφία). Ακόμα και ο ίδιος ο Linus Torvalds παρ'ότι αναπτύσσει open source λογισμικό γιατί πιστεύει πως είναι μια καλή μέθοδος για development, βλέπει το πράγμα τελείως πρακτικά και δεν χώνει φιλοσοφίες. Ο ίδιος ο Linux kernel έχει μερικά κομμάτια σαν binary blobs.

Και εγώ προσωπικα σαν Linux user (μέσα σε άλλα) δεν θέλω να μου "κολλάνε" κάποια φιλοσοφία μόνο και μόνο για το λειτουργικό που τυγχάνει να χρησιμοποιώ για οποιουσδήποτε δικούς μου λόγους.

headless wrote:Και η χαρά του να έχουμε δικό μας client σημερα μπορεί να γίνει αύριο vendor lock όταν η Valve αρχίσει να προωθεί all-in-one steam verified μηχανήματα (κονσόλες; pc; πείτε το όπως θέλετε,δεν έχει διαφορά εξάλλου) που θα τρέχουν μια Valve OS διανομή.


Δεν υπάρχει incentive για κάτι τέτοιο. Αντίθετα η Valve θέλει να χώσει το Steam παντού και όλοι να το χρησιμοποιούν. Μια τέτοια κίνηση έρχεται ενάντια σε αυτό γιατί ουσιαστικά λέει "όχι εσείς δεν θα το χρησιμοποιείτε", δίνοντας έτσι χώρο σε κάποιον ανταγωνιστή (όπως το Desura) να μπει αυτός στο κενό που αφήνει η Valve.
~bs~
User avatar
BadSector
Average
 
Posts: 153
Joined: Fri Mar 23, 2012 8:52 am
Location: Athens, Greece

Postby Admiral » Sat Apr 28, 2012 2:08 pm

Άρα, αν θεωρήσουμε οτι η Valve θα επιθυμούσε να απαγκιστρωθεί από τα Windows, προφανώς τα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η συμβατότητα με τα ήδη υπάρχοντα games αφού δεν υπάρχει ακόμα κάποια ικανοποιητική λύση για την εκτέλεση Windows games στο Linux. Με τα μελλοντικά games όμως τι γίνεται; Οι μεγάλες μηχανές γραφικών (π.χ. Unreal, Cryengine κλπ) είναι Platform-agnostic ή θα χρειαστούν και αυτές μετατροπή;

Για το ιδεολογικό κομμάτι του Linux δεν θα πάρω θέση, αν και καταλαβαίνω τις ανησυχίες που διατυπώθηκαν. Αν όμως υπάρχει μερίδα του κοινού του Linux που θα ήθελε να δει μια μέρα το λειτουργικό να χτυπά ευθέως τα Windows, τότε το gaming είναι ο ιδανικός πολιορκητικός κριός για κάτι τέτοιο.
User avatar
Admiral
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 6468
Joined: Sun Jul 17, 2005 12:32 am
Location: X-COM base #1

Postby nitro912gr » Sat Apr 28, 2012 2:56 pm

Τα παλιότερα games απλά θα χρησιμοποιήσουν wrappers όπως το wine, κάτι που κάνει με επιτυχία το steam στο macosx, από προσωπική εμπειρία που έχω με το civ 4 μια χαρά παίζει.
User avatar
nitro912gr
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 15034
Joined: Tue Jan 03, 2006 12:45 am
Location: Athens, Aigio

Postby Foucault » Sat Apr 28, 2012 3:30 pm

Admiral wrote:Οι μεγάλες μηχανές γραφικών (π.χ. Unreal, Cryengine κλπ) είναι Platform-agnostic ή θα χρειαστούν και αυτές μετατροπή;


H Unreal Engine από όσο ξέρω είναι cross-platform, όπως και η id Tech μέχρι τουλάχιστον την 4 (εξάλλου η id ανέβασε τον κώδικα του Doom3 στο github με GPL license), είναι άγνωστο τι γίνεται με την id Tech 5, αν και μάλλον θα γίνει κάποια στιγμή. Για την CryEngine αμφιβάλλω αν θα γίνει ποτέ port σε linux, έχουν μάλλον σε μεγαλύτερη προτεραιότητα iOS και Android παρά κάποιο port για linux εκεί στην Crytek.
User avatar
Foucault
Dangerous
 
Posts: 1255
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:42 pm
Location: Αθήνα

Postby Admiral » Sun Apr 29, 2012 8:25 pm

Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τις πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Υπάρχει και άλλη μια μικρή είδηση για το θέμα, ο community manager του Ubuntu δήλωσε οτι υπάρχει επικοινωνία μεταξύ Canonical και Valve για την καλύτερη δυνατή λειτουργία του client στο λειτουργικό.

Γενικά παρατήρησα στο forum του Phoronix οτι υπάρχει δυσπιστία σχετικά με τα λεγόμενα του Larabel, αλλά δεν ξέρω γιατί. Άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά σε πρόσφατο podcast τον Gabe Newell να επιβεβαιώνει οτι η Valve δουλεύει στο Linux.
User avatar
Admiral
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 6468
Joined: Sun Jul 17, 2005 12:32 am
Location: X-COM base #1

Postby ghost_gamer78 » Thu May 17, 2012 10:57 pm

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=valve_linux_dampfnudeln&num=1

Ό Michael Larabel απο το Phoronix τον τελευταίο καιρό έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα επι του θέματος!!
Image

i am a gamer i can't die i have many lifes

http://www.battlefieldheroes.com/ref/2274387750
User avatar
ghost_gamer78
Above Average
 
Posts: 480
Joined: Sat Apr 25, 2009 8:10 pm
Location: Sniper Spot

Postby Foucault » Thu May 17, 2012 11:31 pm

Αν έριχνες μια ματιά στο πρώτο post θα έβλεπες ότι το engadget παραπέμπει σε αυτήν ακριβώς τη σελίδα που postαρες
User avatar
Foucault
Dangerous
 
Posts: 1255
Joined: Wed Jun 15, 2005 7:42 pm
Location: Αθήνα

Postby ghost_gamer78 » Fri May 18, 2012 6:33 pm

χρησιμοποιεί μόνο την εικόνα απο το phoronix ,δεν είναι το ίδιο link και δεν έχει όλες τις πληροφορίες αυτου που πόσταρα.

και τέλος πάντων σιγα το πράγμα!!
Image

i am a gamer i can't die i have many lifes

http://www.battlefieldheroes.com/ref/2274387750
User avatar
ghost_gamer78
Above Average
 
Posts: 480
Joined: Sat Apr 25, 2009 8:10 pm
Location: Sniper Spot

Postby headless » Tue Jul 17, 2012 7:08 am

Image
User avatar
headless
Deadly
 
Posts: 4521
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:08 am
Location: Savage Land

Postby Admiral » Tue Jul 17, 2012 11:52 am

Η ομάδα του Linux σχηματίστηκε το 2011. Τα Windows 8 (με το Windows Store) παρουσιάστηκαν πρώτη φορά στο κοινό το Σεπτέμβριο του 2011. Σύμπτωση;
User avatar
Admiral
Επίτιμο Μέλος
 
Posts: 6468
Joined: Sun Jul 17, 2005 12:32 am
Location: X-COM base #1

Postby Kingslayer » Mon Sep 10, 2012 4:51 pm

http://www.steamforlinux.com/?q=en/node/99

entry για την μπετα ξεκινησε 8-)
User avatar
Kingslayer
Competent
 
Posts: 763
Joined: Sun Jun 17, 2012 2:37 pm
Location: Dragonstone

Next

Return to Αλλα λειτουργικά

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron
Η συντακτική ομάδα | Όροι Χρήσης | Διαφήμιση & επικοινωνία