THE MUPPET PUPPET MASTER

Το recording είναι ένας από τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να τοποθετήσουμε ψηφιακούς ηθοποιούς στο βίντεό μας. Αν θέλουμε όμως να τους στήσουμε σε πόζες, ή αν πολύ απλά βαριόμαστε να κάνουμε gimmick κολπάκια με το recording, θα χρειαστεί να κάνουμε τα παρακάτω (Puppeteering). Πατήστε το «+» κουμπάκι πάνω δεξιά. Στο drop down menu, επιλέξτε το Create animation set for new model. Στο κουτάκι που θα ανοίξει, μπορούμε να βρούμε όλα τα αντικείμενα που υπάρχουν στο παιχνίδι. Ας δοκιμάσουμε να δημιουργήσουμε έναν Soldier. Γράψτε στο πεδίο «Soldier.mdl», για να μην τον ψάχνετε κάνα χρόνο, και τέλος Open. Παρατηρήστε πως το νέο model εμφανίζεται ακριβώς μπροστά από την camera1. Προφανώς και δεν είναι εκεί η θέση του, οπότε θα τον μετακινήσουμε. Κάτω ακριβώς από το tab, ονόματι Timeline (εκεί όπου βρίσκεται το layer μας), υπάρχουν τρία κουμπάκια, με το ένα να είναι πατημένο. Αυτά αναπαριστούν, από αριστερά προς τα δεξιά, τα Clip Editor, Motion Editor και Graph Editor. Τόση ώρα βρισκόμασταν στον Clip Editor, αλλά για να μετακινήσουμε models μέσα στο χάρτη, πρέπει να μπούμε στον Motion Editor. Πατώντας το κουμπάκι (ή το F3), θα παρατηρήσετε ότι το timeline έγινε πράσινο από την κακία του. Υπομονή, θα τα εξηγήσουμε όλα σε λίγο. Επιλέγοντας τον soldier1 από τη λίστα αριστερά, κάτω από το «+», ο φαντάρος μας επιλέγεται μέσα από το viewport, με πολλά άσπρα τμήματα να «φωτίζουν». Αυτά είναι τα κινητά μέρη του μοντέλου του και το καθένα μπορεί να επηρεαστεί ξεχωριστά, αν το θελήσουμε. Για την ώρα, επιλέξτε την επιλογή με τα 4 βελάκια κάτω στο viewport και μετακινήστε τα. Όπως βλέπετε, ο soldier μετακινείται στους τρεις άξονες, ενώ με το διπλανό κουμπί τα βελάκια θα αντικατασταθούν με κύκλους που βοηθούν στην περιστροφή του. Το τέταρτο κουμπί μάς δίνει ένα εργαλείο που συνδυάζει και την κίνηση και την περιστροφή, ανάλογα με τη θέση της κάμερας, αλλά η αλήθεια είναι πως δεν το χρησιμοποιώ καθόλου. Προτιμώ τον πιο αργό αλλά πιο ακριβή χειρισμό με τα πρώτα δύο εργαλεία. Τοποθετήστε τον Soldier στη γέφυρα ακριβώς απέναντι από τον Sniper και προσέξτε πώς το timeline έγινε πορτοκαλί. Αυτό σημαίνει πως, όσον αφορά στον Soldier, άλλαξαν κάποιες τιμές για έστω και μία μεταβλητή του και οι αλλαγές αυτές δεν αποθηκεύτηκαν. Πατώντας το Enter, καταχωρούμε στο παιχνίδι τις αλλαγές, ενώ μπορούμε να τις απορρίψουμε με το Escape (θυμηθείτε πως το Control+Z βοηθάει επίσης πολύ, αν κάνετε κάποιο λάθος).

Χειρίζομαι τον Sniper σαν να παίζω κανονικά ένα FPS.

Καιρός να αρχίσουμε να μαθαίνουμε τα βασικά του animation! Βεβαιωθείτε πως βρίσκεστε στον Motion Editor και ότι το πράσινο πεδίο πιάνει όλο το timeline. Πατώντας Control+A μπορείτε να το κάνετε αυτό, σε περίπτωση που το πειράξατε πριν (10 σφαλιάρες με το βούρδουλα). Το πράσινο πεδίο αναπαριστά το χρόνο και στην περίπτωσή μας έχουμε επιλέξει όλο το χρόνο που τρέχει η ταινία μας. Αρπάξτε την αριστερή πλευρά του πεδίου (χαρακτηριστικά, πρόκειται για ένα ζιγκ-ζαγκ) και μεταφέρετέ το στην αρχή περίπου της άσπρης περιοχής, που αναπαριστά το τρέχον clip μας. Τρέξτε τον κέρσορα στα δεξιά της κάθετης γραμμής και προσέξτε όταν λάβει το σχήμα μίας οριζόντιας γραμμής με δύο κεφαλές να κοιτούν προς αντίθετες κατευθύνσεις. Κάνοντας drag and drop, θα δείτε πως δημιουργείται κάτι σαν ράμπα. Αυτό σημαίνει πως αν αλλάξουμε κάτι, αυτή η αλλαγή θα εκτελείται παροδικά. Χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο, προσπαθήστε να μετακινήσετε τον Soldier, με τη ράμπα να φτάνει από την αρχή έως και το δέκατο δευτερόλεπτο. Τέλος, μεταφέρετε το Playhead στην αρχή του κλιπ, πατήστε Play και δείτε τι συμβαίνει. Όσο ο Sniper, που καταγράψατε πριν, κάνει τα δικά του, ο Soldier εκτελεί τη δική του κίνηση σε διάστημα δέκα δευτερολέπτων, και μόλις περάσουν αυτά, θα παραμείνει ακίνητος. Αν δεν υπήρχε η ράμπα, ο Soldier θα καθόταν ακίνητος και όταν θα έφτανε η ώρα, θα πραγματοποιούσε την κίνησή του ακαριαία.

Making of της ταινιούλας μου. Προσέξτε ότι μπορείτε να αυξομειώσετε τα μεγέθη των παραθύρων για να βολεύεστε καλύτερα.

Συγχαρητήρια! Μάθατε τα βασικά του animation! Είτε το πιστεύετε είτε όχι, όλα τα trailers που φτιάχνει η Valve γίνονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Δυστυχώς, λόγω του περιορισμένου χώρου (και της περιορισμένης γνώσης μου), δεν μπορώ να σας διδάξω πώς να κάνετε animation επαγγελματικού επιπέδου. Να είστε βέβαιοι όμως πως η εξάσκηση είναι το πρώτο βήμα για να διδάξετε στον εαυτό σας πώς να δημιουργείτε ρεαλιστικές και άρτιες κινήσεις. Για την ώρα όμως, προπονηθείτε σε αυτά που μάθατε. Δημιουργήστε νέους χαρακτήρες, τοποθετήστε τους σε αντικείμενα που υπάρχουν στο level (ή που δημιουργείτε εσείς) και στήστε τους σε πόζες! Με το χειρισμό του χρόνου, θυμηθείτε πως μπορείτε να κάνετε animate και την κάμερα. Πιέζοντας το «+», επιλέξτε Create new animation set for existing elements και επιλέξτε την camera1. Δημιουργήστε δύο ράμπες χρησιμοποιώντας τις δύο πλευρές που βρίσκονται στο timeline και κινήστε την κάμερα ώστε να τραβά τρελιάρικα πλάνα.

Share
Γράψτε τα Σχόλια σας ...
Για να κάνετε σχόλιο πρέπει να κάνετε login στο Forum